Türkiye?de, bilgisayar oyunları pazarı her yıl %20 büyüyor ve pazarın büyüklüğü bu yıl 650 milyon doları geçecek? Başta Avrupa ve Uzak Doğu?dan olmak üzere bilgisayar oyunları hazırlayan şirketler, rotayı Türkiye pazarına çevirdi?
Türkiye?de bilgisayar oyunları pazarı, her yıl ortalama %20 büyüyor. Geçtiğimiz yıl 550 milyon dolar ciroya ulaşan bilgisayar oyunları pazarının, bu yıl da %20?nin üzerinde büyüyerek 650 milyon doları geçmesi hedefleniyor.
32 milyona yakın internet kullanıcısının olduğu ülkemizde, 22 milyona yakın kişi facebook?taki oyunlar başta olmak üzere çeşitli bilgisayar oyunlarını oynuyor. Buna göre, ortalama her 4 kişiden 2?sinin bilgisayarda ?dijital oyunlar? oynadığı ifade ediliyor. Türkiye?deki pazarın, Avrupa ve Amerika?nın üzerinde gerçekleşen büyüme oranı nedeniyle, bilgisayar oyunları hazırlayan global şirketler, rotasını Türkiye?ye çevirdi.
Bilgisayar oyunlarında ağırlığı ?online oyun? pazarının oluşturduğunu kaydeden Point Hotel Barbaros?un bünyesindeki The Game for Big Kids İşletmecisi Faruk Akıncı, ?Ülkemizdeki oyun pazarı, yıllık yaklaşık %20 civarında büyümektedir. Bu, Avrupa ve Amerika?nın büyüme hızını geçmiş olduğumuz anlamına geliyor. Türkiye pazarını değerlendiren Amerikan firması Riot Games ile Alman firması Crytek, geçtiğimiz aylarda ülkemiz pazarına girdi. Riot Games alanında dünya lideridir ve dünyada 68 milyon kullanıcıya sahiptir. Patronları Türk olan Crytek firması ise, 2 yıl içinde 30 milyon Euro yatırım ile yeni oyunlar hazırlayıp, mevcut pazarlarının yanı sıra Ortadoğu pazarına açılmayı da planlamaktadır? dedi.
Dünya genelinde oyun pazarının 68 milyar dolar ciroya ulaştığını anlatan Faruk Akıncı, içinde bulunduğumuz dijital çağda, akıllı cep telefonu, bilgisayar vs yaygınlaşmasıyla, online oyunlara ilginin artmasının yanı sıra, oyunların, ?eğlenirken öğretme? etkisinin de gelecek yıllarda eğitim sektöründe ve iş hayatında daha yoğun kullanılmaya başlayacağını söyledi.
Eğlenirken öğrenme dönemi başlıyor
Geçtiğimiz yıl Obama Hükümeti?nin öğrencilerin başarı ortalamasının ve okula devam oranlarının düşük olduğu birkaç pilot bölgede uyguladığı çalışmaya değinen Faruk Akıncı, şunları söyledi:
?Amerika?da, devamlılığı ve başarı ortalaması düşük birkaç okulda, öğrencilere, ?eğlenerek öğrenme? metodu uygulanmıştır. Alınan neticede, okula devam oranı %71, başarı ortalaması ise %92 yükselmiştir. Bu rakamda, eğlenirken öğrenme metodunun, gelecekte daha yoğun olarak, yaşamın birçok alanında uygulanacağını göstermektedir. Örneğin, çocukların, insan vücudunu yazılı metinden öğrenmenin yanı sıra; bir oyun ile insan vücudunda gezinip, ?vücuda neler zararlı, düşman virüsler ile nasıl mücadele edilmeli? gibi konuları oyun içinde deneyimleyerek öğrenmeleri, bilginin pekişmesini hızlandıracaktır? diye konuştu.
Yabancılar, dünyanın ilk ve tek özel dijital eğlence salonu The Game?i incelemeye aldı
Point Hotel Barbaros?un bünyesinde bulunan, büyükler için dünyanın ilk ve tek özel oyun salonu olan The Game for Big Kids, hayata geçirdiği iş modeliyle, Avrupalı ve Amerikalı işadamlarının dikkatini çekti ve yabancı yatırımcılar bir yandan The Game?de yapılan çalışmayı incelemeye alırken, diğer yandan franchising olanaklarını değerlendirmek istediklerini belirttiler.
The Game?in 365 gün, 24 saat eğlenirken öğreten bir konsept olduğunu ifade eden Faruk Akıncı, yoğun olarak şirket toplantıları, ürün lansmanları, motivasyon etkinlikleri yaptıklarını ve hemen hemen boş geçen bir günün olmadığını belirtti.
Üyelere yönelik tematik organizasyonlar yaptıklarını anlatan Faruk Akıncı, korku temalı Zombies? Night Out partisi, orta çağ temalı Medieval Cosplay partisi gibi etkinliklere, önümüzdeki günlerde en yakın olarak Nisan ayındaki Star Wars partisinin yapılacağını kaydetti.
Faruk Akıncı, önümüzdeki günlerde, işitme engelliler grubu için sosyal sorumluluk projesi kapsamında bir etkinlik düzenleyeceklerini de sözlerine ekledi.
sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.