İSF Vitrin Yarışmasında ikincilik ödülü ?Penti?nin interaktif vitrin uygulamasının? oldu

İstanbul Shopping Fest kapsamında, Vogue Türkiye ile birlikte Bağdat Caddesi’nde düzenlenen İSF Vitrin Yarışmasında ikincilik ödülü Penti?nin oldu. İstanbul’u dünya alışveriş merkezlerinden biri haline getirmeyi amaçlayan İstanbul Shopping Fest kapsamında Bağdat Caddesi’ndeki mağazaların katılımıyla kurgulanan yarışmaya toplam 17 marka katıldı.

Penti?nin ikincilik ödülünü dünyada şimdiye kadar yapılan en heyecan verici ve eğlenceli vitrin uygulamalarından biri olan interaktif vitrin ile aldı. Vitrinde, holografik bir show eşliğinde Penti?nin mayo koleksiyonu interaktif bir şekilde izleyicilere sunuluyor. Uygulamayla, birebir boyutlarda plaj kreasyonunu hem görüp hem de incelemek mümkün oluyor. Vitrin önüne gelen izleyiciler sağ ve sol ellerini sallayarak vitrini bir touchpad gibi kullanıp hareketlendirebiliyor. Elini sola doğru salladığında bir önceki kombinlerin catwalk?u gelirken, sağa doğru salladığında bir sonraki kombine geçiş yapabiliyor.

Penti Pazarlama Direktörü Ayşen UZ, hayata geçirdikleri interaktif vitrin uygulamasıyla ISF Vitrin yarışmasında ikinci oldukları için büyük mutluluk duyduğunu belirterek sözlerine şunu ekledi  ?Bu uygulama Hollanda ve Belçika menşeili olarak ortaya çıkmış olup akabinde Amerika?da biraz daha eğlence için kullanılan bir teknoloji haline geldi. Özellikle önde gelen uluslararası markalar bu uygulamayı yaptığı show?larda kullandılar ve oldukça ilgi gördüler.

Penti?nin uygulamasındaki fark ise teknik olarak mevcut en gelişmiş ters projeksiyon teknolojisi ve film perde sistemlerini human detection teknolojisini ile birlikte kullanmamız. Bu teknoloji ile vitrin ile kullanici arasinda derinlikten yararlanarak hareketleri ile interaktivite katmamızdır. Vitrin üzerindeki görüntü ile kinect aletini kullanarak kullanıcıyı iletişime geçiriyoruz. Müşteri hem ürünleri inceleyebilirken hemde vitrini istediği gibi değiştirebiliyor. Bu da aslında standart vitrin kavramını tamamen ortadan kaldırıyor. Bunun bir ilerisi müşterilerin vitrin veya mağaza içerisinde yapılan interaktif uygulamalar ile satılan ürünleri üzerlerine giymeden denemeleri ve ilerleyen teknoloji sayesinde bu interaktivite ile direk satın alabilmeleri olacaktır. Örneğin internet alışverişi gibi düşünülebilinir, tüketici dokunmatik kartlar ile vitrinde gördüğü bir ürünü doğrudan satın alabilecek.?

Aysen UZ;  ?bu uygulama ile organize perakende de çok akıllı planlanması gereken  ve mağaza içi operasyonel hizmet yükünü arttırmadan  ürün sunumunu daha etkin şekilde mağazanın dışına, etkileşim alanı ve sayısı çok daha yoğun olan bir platforma taşıdıklarını? belirtti.

Bu uygulama ile sadece mağaza içine giren müşteri ile değil, aynı zamanda serbest trafikteki her bireyle ekstra maliyet üretmeden etkileşim fırsatı yakalamayı başardıklarını söyleyen UZ; ?Aynı televizyon ve  internet mecralarında reklam filmi döndürme mantığı ile  mağazalarımızın vitrinini bir ekranmış   gibi kullanıp, çok yakınımızda hemen satışa   dönüşebilecek mesafede olan müşterilere  anında ulaşabiliyoruz ve ekstra mecra parası vermiyoruz. Dahası internet uygulamalarında sunabileceğiniz interaktiviteyi  vitrin ekranını bir bilgisayar ekranı gibi kullanarak tüketiciye anında sunabiliyoruz. Mağazanın içindeki sınırlı alanların kullanımını da optimize ediyoruz. Bu sayede hem ürünlerimizi görsel olarak sunabiliyor hem de eğlenceli bir platformda müşterilerimizin markamıza dokunmasını sağlıyoruz.?  dedi.


sitesinden daha fazla şey keşfedin

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Bir yanıt yazın