Emire Konuk, İznik Çinilerinden saz yolu motifinin özgün çalışmasına müdahale yapmadan motifin geleneksel anlamını vurgulayan yeni bir görsellik kazandırdı.
Saz yolu yeniden doğuşun, bedensel ve ruhsal yenilenmenin, yaşamın sürekliliğinin, bereket soyluluk bilgelik saflık ve erdemin sembolü olan bitki ve su motifi Anadolu motiflerinin vazgeçilmez temalarıdır. Yapıtlarında sonsuzluk ve kutsal kavramları çevresinde dolanan Emire Konuk bu konuları bu defa da İznik Çinileriyle yorumluyor.
5. Art Bosphorus Çağdaş Sanat Fuarı?na İngiltere?den Future Studio sanatçısı olarak katılan Konuk, 8mx4m?lik bir alanın tabanı ve tavanını ayna ile kaplayıp ortasına 3m yüksekliğinde, İznik Vakfı?nın eski İznik çini tekniğini yeniden yaratıp ürettiği, İznik Saz Yolu motiflerinden oluşan bir çini sütun yerleştirmekle, eksi sonsuzdan artı sonsuza giden çok etkileyici bir görüntü elde etmiş. Bu çalışma, İznik Çini sanatının aydınlığını, huzurunu, çok az ögeyle ifade edebildiği sakin görkemini, sonsuzluk inancını, en etkili bir şekilde bize bir kere daha yaşatıyor.
Aynı stantta serginin bir başka bölümü, İznik çinilerinin kullandığı renkleri yüceltiyor. Tek tek altın varak çerçevelerde sunulan İznik çini renkleri duyularımızı bir şölene çağırıyor. Sanki renklerin mucizelerini kutlar gibi yücelten altın varaklar içinde sunularak idolleştirilmesi doğaya yapılan bir ayin gibi. Bu arada aynı varak çerçevelerden birinde oynayan bir film görüyoruz: İznik çinileri renginde su yeşili ve kobalt mavisi gökyüzünden akan süt rengi bulutların hareketi bizi şaşırtıyor. Bir kere daha bu sanatın doğaya ne kadar yakın olduğunu, doğa formlarını stilize etse bile hep doğayı yansıttığını fark ediyoruz.
sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.