Teknoloji geliştiren bir Türkiye hedefiyle çalışmalarını titizlikle sürdüren Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı yeni bir projeyi daha hayata geçirdi. Katma değeri yüksek, yerli ve milli olarak üretilen Deneyap Kart ile “DeneYap Kart Proje Yarışması” düzenleyen T3 Vakfı yetenekli gençleri bir araya getirecek. Düzenlenen yarışmaya gençler sadece Deneyap Kartlarla (Deneyap Kart/Deneyap Kart 1A/Deneyap Kart Mini)   geliştirdikleri projelerle katılabilecek. 2-3 kişilik takımlar halinde katılım yapılabilen yarışmanın son başvuru tarihi ise 13 Şubat 2023.

İki Aşamalı Yarışmada Toplam Ödül 300 bin TL

Hayallerini gerçeğe dönüştürmek isteyen gençlerin tespit edilmesi ve desteklenmesi amacıyla geliştirilen projelerden biri olan yarışma iki aşamadan oluşuyor.  Yarışmanın ilk aşamasında, yarışmacılar bulundukları illerde takım kurarak il temsilcisi olmak için yarışıyor. Bu aşamada katılımcılardan, belirlenen kategoriler arasından seçim yaparak Deneyap Kart ile proje hazırlamaları bekleniyor. Yarışmacılar, geliştirdikleri projelere dair bilgileri mth.tc/deneyapkart-yarisma sayfasında bulunan formu eksiksiz doldurarak başvurularını tamamlıyor.

İlk aşama hakem heyeti tarafından değerlendirildikten sonra sıralamalar il bazlı olarak açıklanıyor. Bu aşamada birinci olan ortaokul, lise ve üniversite takımları, il temsilci takımlar olarak ikinci aşamaya geçmeye hak kazanıyor. İkinci aşamada ise temsilci seçilen takımlar arasında Türkiye geneli bir yarışma düzenlenecek. Temsilci seçilen takımlar bir sonraki aşamaya ilk aşamadaki projelerini geliştirerek katılacak. Yapılan geliştirmelerde herhangi bir sınırlandırma bulunmazken, katılımcılar projelerinin geliştirilmiş halini mth.tc/deneyapkart-yarisma sayfasına yükleyecek. Projeler hakem heyeti tarafından değerlendirildikten sonra Türkiye geneli sıralama açıklanacak ve ortaokul, lise, üniversite olmak üzere üç kategoride değerlendirilen projelerde dereceye giren takımlara toplam 300 bin TL ödül verilecek.

STEAM, Nesnelerin İnterneti, Doğal Afet, Tarım ve Hayvancılık… 

Toplam 9 farklı yarışma kategorisinde gençler yarışabilecek.

STEAM

Gerçek dünya problemlerinin tanımlanması ve çözümünde fen bilimleri, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik disiplinlerine özgü bilgi ve becerilerin disiplinler arası yaklaşımla bir arada kullanıldığı “STEAM” projeleri bu kategoride değerlendirilir.

Nesnelerin İnterneti

Bir veya birden fazla nesnenin internete erişimini sağlayarak bir uygulama üzerinden kontrol eden, nesnelerden gelen bilgileri işleyen ve analiz eden, elde edilen bu bilgilerle güncel problemlere çözümler üreten projeler yarışabilir.

Doğal Afet

Yaşanabilecek doğal afetlerin önceden tahminine, doğal afetler hakkında bilgilendirme yapmaya ve uyarılar oluşturmaya, yaşanabilecek bir afet durumunda gerekli makamlara ve kurtarma birimlerine otomatik olarak bildirim yapabilecek sistemlerin oluşturulmasına aynı zamanda insanların doğal afetler konusunda bilinçlendirilmesine, doğal afetlerin önlenmesine ve zararlarının azaltılmasına yönelik “doğal afet” projeleri bu kategoride yer alır. 

Tarım ve Hayvancılık

Tarım ve hayvancılık teknolojileri alanında üreticilerin daha fazla verim elde edebilmeleri için bir bulut veri tabanı içerisinde bitki ve hayvan yetiştiriciliğinin bütün aşamaları üzerine, özellikle toprağın su ve besin maddesi durumları, bitkilerin hastalık ve zararlardan etkilenme durumları, hayvanların gelişim aşamaları, beslenme durumları ve ürün kaliteleri ile bitkisel ürünlerin olgunlaşma dönemleri, hasat ve depolamada fire (kayıp) durumlarının yakından takip edilmesi, bu doğrultuda verilerin toplanması ve yapay zekâ ile bu bilgilerin kullanılmasına yönelik bölgesel projeler bu kategoride yarışabilir. Akıllı ve hassas tarım sistemlerinin tanıtımına, topraksız (hidroponik) tarımın modellenmesi ve geliştirilmesine, tarım ürünlerinin verimli bir şekilde yetiştirilmesine, hava şartlarına karşı korunmasını sağlayan teknolojilerin tanıtımına ve yeni teknolojilerin geliştirilmesine yönelik projeler sunulabilir. Hayvanların tüm hareketlerinin takibini sağlayan akıllı bilezikler (pedometre) gibi hayvancılık teknolojilerinin tasarımı ve geliştirilmesi odaklı projeler de bu kategoride yer alır. 

Sağlık

Sağlığın hayatımızda temel konulardan biri olduğu düşünüldüğünde; sağlık alanında tedavi edilemeyen, ilacı bulunamayan, teşhisi konulamayan hastalıklara çözümler üretilebilecek projeler hazırlanabilir. Bunun yanı sıra hastane içerisinde hastaların ve hasta yakınlarının konforunu sağlayacak, sağlık çalışanlarının işlerini kolaylaştıracak, nüfusu yoğun bölgelerde hastanede oluşabilecek hasta sıralarının önüne geçebilecek, yerinde ve zamanında müdahale sağlayacak, engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştırarak ve konforlarını artırabilecek projeler de “sağlık” kategorisinde yarışabilir.

Algoritma / Mantık Tasarımı

Tanımlaması iyi yapılmış örnek bir problemin çözümü üzerinde kurallara uygun, tüm ihtimallerin dikkate alındığı bir algoritma tasarlanması, tasarlanan algoritmanın sıralı mantıksal adımlarla ve akış şeması ile ifade edilmesine yönelik projeler sunulabilir.

Robotik ve Kodlama

Algoritma mantığını öğrenen ve geliştiren bireyler, hayatlarında karşılaştıkları her sorun için çözüm üretebilme becerisini de elde etmiş olur. Çizgi izleyen bir robot geliştirmek, evdeki ışıkları belirli bir düzende ve şartlara bağlı olarak yakacak bir sistem tasarlamak ya da elmaları kamerası ile algılayıp çürük veya taze şeklinde ayıracak robotik bir kol tasarlamak, bu alanda yapılabilecek uygulamalardan bazılarıdır. Bu kapsamda, var olan bir problemin çözümünde yazılım süreçlerinin, makinelerin ve elektronik teçhizatların kullanıldığı projeler sunulabilir. 

Akıllı Ulaşım Sistemleri

Akıllı ulaşım sistemleri, altyapı dâhil karayolu taşımacılığı alanında bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak güvenlik, sürüş konforu ve verimliliği artırmayı, tıkanıklık ve çevreye verilen zararları azaltmayı amaçlar. Bu sistemler, farklı iletişim ve trafik yönetim tarzları ile kullanıcıları bilgilendirir ve ulaştırma ağlarının daha akıllı ve koordineli kullanımını sağlar. Yerleşim yerlerinde kullanılan akıllı ulaşım sistemlerinin tanıtımı, modellenmesi, uygulanması ve geliştirilmesine yönelik projeler bu kategoride sunulabilir. 

Yapay Zeka

Yapay zekâ her alana uygulanabilmekle birlikte; ses tanıma, görüntü işleme, doğal dil işleme, muhakeme, makine çevirisi, reklam ve tavsiye sistemleri, endüstriyel ürünlerin bakım kestirimleri, spor performanslarının değerlendirilmesi, haritalama, rota oluşturma, sürücüsüz araç yapımı, kanserli hücre tespiti, gök cisimlerinin kimyasal yapısının analiz edilmesi, tarlalardaki bitkilerin durum tespiti, sahtekârlık tespiti, nesne ve kişi tespit/takip sistemleri gibi uygulamalar bu alanlara verilebilecek örneklerden bazılarıdır. Yapay zekânın güncel bir problemi çözmek üzere bir alana uygulanmasına, kullanım alanlarının tanıtımına ve alternatif kullanım alanlarına yönelik projeler sunulabilir.


sitesinden daha fazla şey keşfedin

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Bir yanıt yazın