1. yüzyılın örnek insan yerleşkesi olarak nitelendirilen Nefes Assos, lansman sürecini başlattı. Türkiye’nin ilk sürdürülebilir yaşam köyü olarak, 21. yüzyıl tehditlerine karşı Çanakkale Assos’da yarattığı imkanları ile cevap veren, aynı zamanda sosyal bir sığınak niteliği taşıyan Nefes Assos’ta yaşam 2022 yılında başlayacak.

YİRMİBİRİNCİ YÜZYILIN SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM KÖYÜ TÜRKİYE’DE HAYATA GEÇİYOR

Duyurulduğu günden bu yana, ekolojik yaşam arayışı içinde olanların referans noktası Nefes Assos, lansman sürecini başlattı. Sürdürülebilirliği, tüm alt ve üst yapıları kapsayacak şekilde; kendine yeten, tarım faaliyetleri, yenilenebilir enerji ve su kaynakları, atık yönetimi, sosyal ve ekonomik döngüler gibi konularla tanımlayan Nefes Assos, 21. yüzyıl insan yerleşkesi olarak kendi alanında bir ilke imza atıyor.

  1. yüzyılın örnek insan yerleşkesi

Nefes Assos, Assos’ta, metropole 4 saat sürüş uzaklığında, 62 dönüm büyüklüğünde; antik kent ve deniz manzaralı bir tepede, kendi tarımını uzmanlar eliyle gerçekleştiren, enerji ihtiyacını güneşten elde eden, suyu yeniden kullanan, içinde sürekli atölyelerin ve çevre gezilerinin düzenleneceği bir Köy Enstitüsü’ne sahip olan, 21. yüzyılın örnek insan yerleşkesi olarak planlandı. Sosyal donatılar olarak; içinde kahve, pazaryeri ve köy meydanı gibi yapıları ile 50 haneli, yeni yaşam vizyonunu sürdürülebilir değerler kapsamında yoğuran bir köy. İçinde köy hizmetlerini yönetmek ve hanelerin gerektiğinde hizmet alabileceği 20 odalı bir deneyim otelini ve SPA house barındıran proje, yaşlılıkta da sürdürülebilir ekolojik yaşamdan kesintisiz faydalanılmasını öngörüyor.

SÜRDÜRÜLEBİLİR DEĞERLER İLE TARİHİN BULUŞTUĞU YENİ BİR YAŞAM DENEYİMİ: NEFES ASSOS

Avrupa Birliği’nden hibeye hak kazandı.

Avrupa Birliği’nin Tarımsal Kalkınmayı Destekleme Kriterleri (IPARD) kapsamında hibe almaya layık görülen Nefes Assos’ta her adım; 190 yılı aşkın deneyimi ile 140 ülkede faaliyet gösteren ve test, gözetim, belgelendirme hizmetlerinde dünya lideri Bureau Veritas danışmanlığında yürütülüyor. Projenin her basamağı; kalite, sağlık, güvenlik, çevre koruma ve sürdürülebilirlik anlamında uygulanabilir standartlara, düzenlemelere ve şartnamelere uygunluğu test edilerek gerçekleştiriliyor.

Kendi enerjisini üreten, atık ve karbon ayak izinde sıfırı hedefleyen ilk yerleşim birimi

Nefes Assos, kendi enerjisini fotovoltaik güneş enerjisi sistemleri ile üreten, atık ve karbon ayak izini sıfırlama hedefli bir köy olarak öne çıkıyor. Otomobiller için hızlı şarj istasyonları da köyde bulunacak.

“Nefes’in beyaz sayfasında buluşacaklar”

Sürdürülemez hale gelen metropol yaşamına, sürdürülebilir, kendine yeten ekolojik bir yaşam seçeneği oluşturduklarının altını çizen Nefes Assos kurucusu Dr. Önder Halisdemir, “Nefes Assos, dünyadaki iyi bilgi ve örneklerden yararlanarak, dünya mirası olan, Aristoteles’in M.Ö.3.yy’da felsefe okulu kurduğu antik kentin karşısında 21.yy olanakları ile kurulan, örnek bir yerleşim olarak kurgulandı. Birleşmiş Milletler’in sürdürülebilirlik tarifi olan ekolojik, sosyal ve ekonomik döngüleri somutlaştırarak kendinden sonraki yerleşimlere açık kaynak olarak sunacağı Nefes Assos Standartlarını da geliştirmektedir. Ekolojik yerleşimler için Çanakkale’den dünyaya seçkin bir örnek kazandırmak ve yolu bizden sonrakiler için kolaylamak istiyoruz. Bu sebeple proje yönetimi ve standartları oluşturma işini de multidisipliner takımımızın üyesi Bureu Veritas’a verdik. İnsanoğlunun alternatif yaşam arayışında Mars seçeneğine çok vakit var. Dünyamızı daha yaşanabilir bir yer kılmak hepimizin sonraki nesillere borcu. Nefes Assos yatırımlık değil yaşamlık, yeni bir ara konak değil bir varış noktası olarak hayata geçiriyoruz” dedi.

Nefes Assos’taki yeni yaşamı anlatan Halisdemir, “Ekolojik yaşamların en zayıf tarafı sosyal yaşam olurken, Nefes’in en güçlü yönü, yaşlılık zamanında da devam edecek sosyal kulüp havasında devam edecek olan sosyal sürdürülebilirlik. Bunun için birçok mekanizma oluşturduk. Diğer yandan, köy sakinlerinin sosyal ve kültürel uyumu en önemli kriterimiz. Ev alma komşu al sözü ne kadar da doğru ve içinin doldurulması ne kadar özen istiyor. Nefesin beyaz sayfasında buluşacak köy sakinleri; farklı geçmişlerin, ortak değerlerin ve benzer hayallerin insanları olacak şekilde belirlenecek” dedi.

ProEXR File Description =Attributes= cameraAperture (float): 23.76 cameraFNumber (float): 2.11668 cameraFarClip (float): 1e+030 cameraFarRange (float): 1000 cameraFocalLength (float): 21.1668 cameraFov (float): 58.6072 cameraNearClip (float): 0 cameraNearRange (float): 0 cameraProjection (int): 0 cameraTargetDistance (float): 200 cameraTransform (m44f): [{0.896378, -0.443052, -0.0145063, 28669.3}, {-0.44329, -0.895898, -0.0293332, 23723}, {2.79397e-009, 0.0327241, -0.999465, 8786.49}, {0, 0, 0, 1}] channels (chlist) compression (compression): Zip dataWindow (box2i): [0, 0, 2999, 1687] displayWindow (box2i): [0, 0, 2999, 1687] lineOrder (lineOrder): Increasing Y name (string): “” pixelAspectRatio (float): 1 screenWindowCenter (v2f): [0, 0] screenWindowWidth (float): 1 type (string): “scanlineimage” vrayChannelInfo (string): “{“VRayRawReflectionFilter”:{“alias”:151,”index”:18,”flags”:20},”VRayLighting”:{“alias”:107,”index”:5,”flags”:8},”Z”:{“alias”:117,”index”:15,”flags”:68},”VRayRenderID”:{“alias”:114,”index”:10,”flags”:5},”VRayRefractionFilter”:{“alias”:120,”index”:21,”flags”:20},”VRayTotalLighting”:{“alias”:129,”index”:13,”flags”:8},”VRayReflectionFilter”:{“alias”:118,”index”:20,”flags”:20},”VRayExtraTex_Map__1″:{“alias”:1000,”index”:3,”flags”:20},”effectsResult”:{“alias”:153,”index”:24,”flags”:16517},”VRayGlobalIllumination”:{“alias”:108,”index”:4,”flags”:8},”VRayRawRefraction”:{“alias”:121,”index”:23,”flags”:8},”VRayShadows”:{“alias”:105,”index”:11,”flags”:8},”VRayReflection”:{“alias”:102,”index”:8,”flags”:8},”RGB color”:{“alias”:126,”index”:0,”flags”:16385},”VRayWireColor”:{“alias”:127,”index”:14,”flags”:20},”VRayRawRefractionFilter”:{“alias”:152,”index”:19,”flags”:20},”VRayRawReflection”:{“alias”:119,”index”:22,”flags”:8},”Alpha”:{“alias”:125,”index”:1,”flags”:16389},”VRayMtlID”:{“alias”:115,”index”:6,”flags”:20},”VRayObjectID”:{“alias”:116,”index”:7,”flags”:20},”VRaySpecular”:{“alias”:106,”index”:12,”flags”:8},”VRayNormals”:{“alias”:123,”index”:16,”flags”:5},”VRayRawTotalLighting”:{“alias”:130,”index”:17,”flags”:8},”VRayDiffuseFilter”:{“alias”:101,”index”:2,”flags”:4},”VRayRefraction”:{“alias”:103,”index”:9,”flags”:8}}” vrayInfo/camera (string): “VRayCam001” vrayInfo/computername (string): “rnd09” vrayInfo/cpu (string): “INTEL/Model:15,Family:6,Stepping:1,Cache:0” vrayInfo/date (string): “9.03.2021” vrayInfo/filename (string): “Assos_Nefes_Vaz_D_02.max” vrayInfo/frame (string): “00000” vrayInfo/h (string): “0” vrayInfo/mhz (string): “0MHz” vrayInfo/noiseThreshold (string): “0.001000” vrayInfo/numPasses (string): “0” vrayInfo/numSubdivs (string): “0.00” vrayInfo/os (string): “Win10” vrayInfo/peakMemory (string): “16068.80 MiB” vrayInfo/primitives (string): “0” vrayInfo/ram (string): “65424MB” vrayInfo/rendertime (string): ” 0h 59m 19.4s” vrayInfo/time (string): “16:42:55” vrayInfo/vmem (string): “134217728MB” vrayInfo/vraycore (string): “4.30.01” vrayInfo/vrayversion (string): “Internal V-Ray version 4.30.01” vrayInfo/w (string): “0” =Channels= A (half) B (half) G (half) R (half) VRayDiffuseFilter.B (half) VRayDiffuseFilter.G (half) VRayDiffuseFilter.R (half) VRayExtraTex_Map__1.B (half) VRayExtraTex_Map__1.G (half) VRayExtraTex_Map__1.R (half) VRayGlobalIllumination.B (half) VRayGlobalIllumination.G (half) VRayGlobalIllumination.R (half) VRayLighting.B (half) VRayLighting.G (half) VRayLighting.R (half) VRayMtlID.B (half) VRayMtlID.G (half) VRayMtlID.R (half) VRayNormals.X (half) VRayNormals.Y (half) VRayNormals.Z (half) VRayObjectID.B (half) VRayObjectID.G (half) VRayObjectID.R (half) VRayRawReflection.B (half) VRayRawReflection.G (half) VRayRawReflection.R (half) VRayRawReflectionFilter.B (half) VRayRawReflectionFilter.G (half) VRayRawReflectionFilter.R (half) VRayRawRefraction.B (half) VRayRawRefraction.G (half) VRayRawRefraction.R (half) VRayRawRefractionFilter.B (half) VRayRawRefractionFilter.G (half) VRayRawRefractionFilter.R (half) VRayRawTotalLighting.B (half) VRayRawTotalLighting.G (half) VRayRawTotalLighting.R (half) VRayReflection.B (half) VRayReflection.G (half) VRayReflection.R (half) VRayReflectionFilter.B (half) VRayReflectionFilter.G (half) VRayReflectionFilter.R (half) VRayRefraction.B (half) VRayRefraction.G (half) VRayRefraction.R (half) VRayRefractionFilter.B (half) VRayRefractionFilter.G (half) VRayRefractionFilter.R (half) VRayRenderID (uint) VRayShadows.B (half) VRayShadows.G (half) VRayShadows.R (half) VRaySpecular.B (half) VRaySpecular.G (half) VRaySpecular.R (half) VRayTotalLighting.B (half) VRayTotalLighting.G (half) VRayTotalLighting.R (half) VRayWireColor.B (half) VRayWireColor.G (half) VRayWireColor.R (half) Z (float) effectsResult.B (half) effectsResult.G (half) effectsResult.R (half)

sitesinden daha fazla şey keşfedin

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Bir yanıt yazın