Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Basın Müzesi’nde düzenlenen “Düşünce ve İfade Özgürlüğü” temalı karma sergiye katılan Ressam Evren Gül, son çalışmalarının odağında göç konusu olduğunu söyledi. Sanat ekosisteminde güncel trendleri yakalamak ve hep çağın ruhunu taşıma güdüsüyle hareket ettiğini beliten Ressam Gül, “Benim üretimlerimde göç; hem dünya ölçeğinde hem kişisel bazda çok belirleyici değil ancak göç konusu benim gerçeklikle ilişkime gerçekçi bir katkı sağladı” dedi.

Evren Gül tablosu
Evren Gül tablosu

“Hem hayatta kendi durumumu anlama, isteklerimi, ihtiyaçlarımı yaşamla kurduğum ilişkiyi ona göre düzenleme hem de herkesin gerçeği, koşulları, hikâyesi, zorlukları konusunda beni dünya ölçeğinde bir duyarlılığa getirdi” diye vurgu yapan Evren Gül’ün altını çizdiği konu, göçün değiştirici ve dönüştürücü özelliği… Gül bunu şu sözlerle dile getiriyor:

“Göçün yadsınamaz bir özelliği daha var ki, inisiyetiktir, yani bireysel anlamda göç eden kişi değişiyor. Göç eden kişi kendini ve kimliğini yeniden tanımlıyor. O yüzden göçebelik inisiyetik sistemlerde de önerilen bir şey, kişiye seyahat etmesi önerilir. Bu anlamda değiştirici, dönüştürücü özelliği ve genişletici özelliği var. Mesela izlediğim filmlerden bir tanesi orijinal adı House of Sand and Fog olan Sisler Evi’ydi. Ben Kingsley oynuyordu. O filmde adam İran’da bir general, Amerika’ya göç etmiş. Amerika’da sosisçi. O kadar uç bir kendini yeniden tanımlama biçimi ki… Aklıma gelmişken, Mel Gibson’un yönettiği 2006 yapımı Apocalypto filminde de bir kare var. Bu film bir göç filmidir. Yerinden yurdundan edilen insanların yol boyunca kendi sınırlarını zorlama ve dönüşme hikayesini anlatır. İnsana dair böyle yönleri var göçün. Göç olgusu beni bunlarla tanıştırdı. O yüzden benim çok özel ve öznel bir göç tanımımın geliştirilmesine gerek kalmadı. Ben bir olguya tanıklık ettim, o beni değiştirdi, o bana kendini tanıttı.”

Evren Gül tablosu
Evren Gül tablosu

Evren Gül kimdir?

2008 yılında Lily Diyabeti Yaşıyoruz resim yarışmasında birincilik ödülü alan Ressam Evren Gül, 1999-2004 yılları arasında Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nü bitirdi. Devabil Kara Atölyesinden mezun olan Evren Gül, 2009-2012 yılları arasında Işık Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi “Sanat Kuramları ve Eleştiri” yüksek lisans programını “Alberto Giacometti ve Francis Bacon’ın Eserlerinde Mekan Anlayışı” konulu tezle bitirdi. Beykoz Kundura Fabrikası Femelog Akademi’de ve Bahçeşehir Üniversitesi sanat yönetimi eğitimi aldı.

Kişisel sergileri:

  • 2018 Derinlikler Sanat Merkezi “ İzler 2” .
  • 2017 Derinlikler Sanat Merkezi “İzler” .
  • 2010 Galeri Binyıl “Tünele Doğru”.
  • 2008 Galeri Artist “Kimse Gelmeyecek”.
Evren Gül tablosu
Evren Gül tablosu

Karma sergileri:

  • 2023 Ovooart “İnsan Hikayeleri Karma sergi” (Küratör: Denizhan Özer)
  • 2022 Kelimeler ve Renkler (İskender Pala romanları karma sergisi)
  • 2022 Eko İklim Zirvesi “Kırılma Noktası”. (Küratör: Denizhan Özer)
  • 2015 Sainth Josep Lisesi, Lokomotif Kültür Sanat Derneği, “Heroin”.
  • 2014 Sainth Joseph Lisesi, Lokomotif Kültür Sanat Derneği, “İç güç”.
  • 2012 Sainth Joseph Lisesi, Lokomotif Kültür Sanat Derneği, Uyanış Anı”.
  • 2012 Armaggan Sanat Galerisi, “Maddenin Halleri”.
  • 2011 International Art Center, “100 Genç Yüz”.
  • 2009 Bahariye Sanat Galerisi, “Temas” / CKM, “Atölye İzleği” / Ütopya Platform “Dört Yol”.
  • 2007 Bahariye Sanat Galerisi, “Ne içindeyim Zamanın
  • 2006 DMS  Sanat  Galerisi  “Dünya Barış Günü 3. Karma Sergisi”
  • 2004 M.Ü.G.S.F. Resim Bölümü Koridoru, “Devabil Kara Atölyesi” fakülte sergisi
  • 2002 M.Ü.G.S.F. Resim Bölümü, “Atıklar” isimli workshop çalışması fakülte sergisi


sitesinden daha fazla şey keşfedin

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Bir yanıt yazın