Yazar Mehmet Mollaosmanoğlu’nun hayat bulan on üçüncü kitabı Veganlar, alışık olduğumuz distopik kurgulardan oldukça farklı. Gündemimizde de yoğun olarak yer edinen et ve hayvan ürünleri tüketimini konu almasıyla benzersiz bir kurguya sahip. Sürükleyici kurgusunun akışına kapılan okur, kitabın özenli dil kullanımıyla da yazarın başarılı kalemine şahit oluyor.

Et ve hayvan ürünleri tüketiminin yasaklandığı, çevreci iktidarların yönetime geldiği gelecekte, siyasi/sosyal yaşamın değişmesiyle aslında hiçbir şeyin değişmediği, geçmişte olduğu gibi iktidarların yeni kullanışlı sopasının “çevre” olduğu, sosyal çürümenin ve uçurumların sıradan halk üzerindeki ezici etkisinin artarak sürdüğü anlatılıyor. Keza çevreci politikaların getirdiği yeni düzenlemelerin ardında, yine iktidarın kontrolünü pekiştirmek ve ekonomik çıkarları korumak amacı var.

Ana karakter Tarhan’ın tehlikeli macerasında eritilen sosyal, siyasi ve ekonomik düzenin çürümüşlüğü, yönetim zafiyetinin getirdiği olumsuzluklar gözler önüne serilirken; okurun birçok kavramı sorgulamasına, günümüz Türkiye’si ile geleceğin Türkiye’si arasında da bir kıyas yapmasına ve her şeye rağmen “umut” etmeyi bırakmamanın kıymetini bir kez daha anlamasına olanak tanıyor.

Modern Türk edebiyatının özgün kalemlerinden Mehmet Mollaosmanoğlu’nun, her detayıyla benzersiz bir çerçeveye sahip Veganlar ile şimdi olduğu gibi gelecekte de adından çokça bahsettireceği şüphesiz.

ARKA KAPAK

Her insan benzersiz doğar, doğduğu yere benzer sonra.

Et ve hayvan ürünleri tüketimi kanunlarla yasaklandığından, insanlar uzun bir süreden beri dayatılmış ve kanıksamış veganlardı. Şehirler etrafı aşılmaz duvarlarla çevrili, “metropol” adı verilen kocaman hapishanelere dönüştürülmüştü.

Siyaset Akademisi’nin parlak öğrencisi Tarhan, büyük bir tedirginlik içinde et bulmak için metropol dışına çıktı; çünkü bu, ölmekte olan yaşlı bir adamın son arzusuydu. Ve “Dışdünya” öğrendiği, alıştığı, savunduğu bütün değerleri kemirip çürüten ölümcül bir bakteri gibi kanına girip onu zehirledi. Tarhan yasak eti buldu bulmasına, aynı esnada çocukluk aşkına da kavuştu. Ne var ki bütün bunların bir bedeli oldu; erdemlerini, inançlarını hatta benliğini bütünüyle kaybetti.

“İnsanlar iktidar olmak için her şeyi kullandılar; dini, ilmi, tarihi, milli kimliği, düşman tehdidini, coğrafyayı, her şeyi. Bir tek çevre kalmıştı, onu da denediler ve maskeleri düştü. Artık ortada gösterilebilecek elverişli bir sopa kalmadı. İnan bana, çocuklarımız mezbahaların olmadığı, insanlarla hayvanların birlikte yaşadığı bir dünyada büyüyecekler, bunu başaracağız sevgilim.”

Sürükleyici bir kurgu, akıcı ve özgün bir kalem… Tarhan’ın nefes kesen macerasıyla Veganlar, sosyal ve siyasi düzeni şiddetle yerle bir ediyor. Bir distopya olarak nitelendirilebilecek bu roman, içimizde geleceğe dair güçlü bir umut ışığı yakmayı da ihmal etmiyor.

YAZAR ÖZGEÇMİŞ

İnşaat mühendisi olan yazar Alanya doğumludur ve halen aynı şehirde mesleğini sürdürmektedir. Ressam Seher Mollaosmanoğlu ile evlidir, Servet ve Ateş adında iki oğlu vardır. Yazar, aynı zamanda seyahat tutkunu olduğu için ulusal mecralarda yayımlanmış gezi yazıları, bir de seyahat blogu bulunmaktadır. Özellikle Güney Amerika’yla yakından ilgilidir. Yılın belirli zamanlarını Peru, Bolivya ve Şili’de geçirir. And yerlileri olan Quechua ve Aymara halklarının kültürleri, Amazon ormanlarına has şaman ayinleri ve Atacama Çölü’ndeki sosyal yaşam, kitaplarında genişçe yer alır. Eserlerinden bazıları Hırvatçaya, Makedoncaya, Arnavutçaya, Azerbaycan Türkçesine ve İngilizceye çevrilmiştir. İlk eseri Ataerkil 2007 yılında olmak üzere, Veganlar’la birlikte yazarın toplamda on üç adet kitabı yayımlanmıştır. Ataerkil-Ata Mezarlığı-Kaderler Tableti ise üçlemedir.

Yayın direktörü: Gülşen İşeri

Editör: Saliha Ulusoy Ilık

Kapak tasarım: Emir Tali

Sayfa tasarım: Aslı Varol

Tür: Roman

Sayfa: 352


sitesinden daha fazla şey keşfedin

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Bir yanıt yazın