İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafı ndan, Portuma ana sponsorlu ğunda ve Dijital Oyun ve Oyun Teknolojileri Girişimcilik Merkezi StartGate ev sahipliğinde “ Gaming in Reklam” etkinliğinde, oyun dünyasındaki markalar ve pazarlama iletişimi bir çısından potansiyel panellerde seçildi. StartGate CEO’su ‘ su Mustafa Cihat Durmuş, oyun ve reklam endüstrilerinin iç iç ve geçmiş iki önemli endüstri olduğunu belirterek, “Reklamcılıkta kumar etkinliğine ev sahipliği yapmak mutluluk sağlar. Türkiye ‘ nin dijital oyun ve oyun teknolojilerinin yaygın olarak dünyada daha da ilerlemesini amaçladığımız etkinliklerimiz devam edecek” dedi.
İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafı ndan, Portuma ana sponsorlu ğunda büyümek” Gamertising”in gösterdiği etkinlik, Avrupa ve Orta Doğu’nun en büyük Dijital Oyun ve Oyun Teknolojileri Merkezi StartGate Kampüs’te düzenlendi. Sektörün uzmanlarını bir araya getiren etkinlik, oyun ekosisteminin başladığı nokta, markaların bu alan iş planları içinde nasıl konumlandırdıkları ve verimli bir şekilde nasıl kullanabilecekleri, oyun dünyasının beklentileri, kullanım alanları, ölçümlemede gelinen nokta konuşuldu. Etkinlik kapsamındaki üç panelde ayrıca yaratıcı gösterimler Büyüme, büyüme ve fayda sağlama çözüm önerileri, hedef kitleyle iletişim kurmanın doğru yolları, oyun geliştiricilerin görünümlerin oyun süreleriki değişimleri, markalarla yapılan işlerin birleştirilmesi ve oyuncuların bakış açısıyla oyun içi reklamlar gibi pek çok konu da değerlendirildi.
Netcom Medya Kurucu Ortağı ‘ı Zeynep Taptık Bilgen moderatörlüğünü yaptığı “Reklamcılıkta Dijital Dönüşüm: Oyunun Dünyasının Yükselişi ” panelinin katılımcıları Cüneyt Devrim (CEO, Havas & Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, IAB), Ozan Emrah Ünal (Kurucu ve CEO, Portuma) ve Cenk Türkoğlu (Operasyon ve Ortaklık Başkanı, AdMatic) oldu.
Panelde ortaya çıkanların bir tanesi de reklam verenlerin oyun içi reklamlara yönelik bütçe oluşturmalarının önemi oldu. Bu bütçeleme aşamasının doğru yapılması durumunda marka stratejisine ve uygun şekilde oyun içerisinde yer alabilmek için gereken adımların daha güçlü atlanabilirliği ve mecraya uygun tasarım ve içerikli markaların daha başarılı geri dönüş alabilecekleri uygulamaların gerçekleştirilmesinin mümkün olabileceği aktarıldı.
Markalar oyun dünyasında DNA ‘ larına uygun stratejiler üretebilir mi?
Markaların oyun içi reklamlara bakış açısını n ele al ındığı “Markalar Oyuncu mu Olmak İstiyor Bot mu?” panelin moderatörlüğü IPG Mediabrands Yönetici Ortağı ‘ı İpek Dorak yaptı. Panelin konukları ise Hilal Yılmaz (Dijital Pazarlama & E-ticaret Müdürü, ETİ), Mine Alara Halil (Dijital Pazarlama Müdür Yardımcısı, TAB Gıda ) ve Nihan Göktaş (Creator Success Manager, LIVAD Technologies) idi. Panelin ve temel mesajların biri markaların bu sektördeki kendi DNA’sı ‘ larına ve hedef kitlelerine uygun stratejilerle yer almaları gerekiyordu. Panelde, vaka örnekleri paylaşılarak markaya uygun doğru strateji ile yapılan istatistikler, beklentilerin üzerinde bir başarıyla sonuçlandığı sonuç ortaya çıktı.
Yeni Hollywood oyun dünyası !
Etkinliğin son paneli olan “ Oyun İçi Reklamlar ve Oyuncu Deneyimi: Dengenin Sırrı” paneli ise Wavemaker Yönetici Ortağı’dır Sercan Doğan moderatörlüğünde, Doç. Dr. Güven Ç atak (Kurucu Direktör, Bahçeşehir Üniversitesi Game Lab) ve Atakan Cankorur’un (Kurucu Ortak & Oyun Tasarımcısı, Arvis Games) tanıtımıyla gerçekleştirildi. Hacim olarak da film ve müzik sektörünün geçtiği küresel oyun dünyası “yeni Hollywood” olarak nitelendirildi.
Kapanış konuşmasını Havaş CEO’su ‘ su ve IAB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cüneyt Devrim ‘ etkinliğinin sonrasında, ağ oluşturma etkinliği kapsamında bir araya geldi.
StartGate CEO’su ‘ su Mustafa Cihat Durmuş da oyun ve reklam endüstrilerinin iç iç ve geçmiş iki önemli endüstri olduğunu belirterek, “Gaming in Reklamcılık etkinliğine ev sahipliği yapmanın mutluluk getirdiğini belirtti. Türkiye ‘ nin dijital oyun ve oyun teknolojilerinin yaygın olarak dünyada daha da ilerlemesini amaçladığımız etkinliklerimiz devam edecek” ifadesini kullandı. Etkinliğin ev sahibi StartGate Yönetim Kurulu Üyesi & Partner’ı Berk Ü der, şu an Avrupa ‘ da oyun geliştirme alanında ikinci ülke olan Türkiye ‘ nin birinci lige çıkması için çalışmalarını ifade etti.
F1 arabası ile oyun deneyimi etkinliğine renk kattı
Etkinliğin ana sponsoru Portuma tarafından StartGate Campus ‘ Yerleştirilen F1 arabası ile etkinlik boyunca devam eden eğlenceli anlar ve oyun deneyimi yaşatıldı.
”Portuma ‘ nı n Kurucu ve CEO ‘ su Ozan Emrah Ünal , oyun içi reklam pazarının 2021 yılında 6,8 milyar atomun bir büyüklüğe sahipken, 2030 ‘ da 17,6 milyarın ulaşacağının tahmin edildiğini paylaşarak reklam verenlerin ve ajans dünyası oyun sektörüyle kuracağı reklamlar için büyümenin etkinliğinin öneminden bahsetti. Sektörün ülkesi ekonomi için de büyük bir fırsat olduğunu dile getiren Portuma CEO’su ‘ su Ünal hem ajansların hem de reklam verenlerin oyun portföyü fırsatlarını değerlendirebileceğini söyledi.
sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.