Bir Amazon.com şirketi (NASDAQ: AMZN) olan Amazon Web Services (AWS), mobil oyun sektörüne damgasını vuran, önde gelen Türk oyun şirketi Peak‘in, oyun hizmetlerinin kullanılmasını sağlamak, performansı artırmak, trafik dağılımını dengelemek ve mobil kullanıcı bildirimlerini iyileştirmek için bulut sağlayıcısı olarak AWS’i tercih ettiğini duyurdu.
Şirketin önde gelen oyunu Toy Blast, 2015’ten beri AWS üzerinde çalışırken son çıkan Toon Blast oyunu ise doğrudan AWS üzerinde geliştirildi.
Peak’in AWS ile yolculuğu, War of Mercenaries oyunu için yapılan pilot geçiş projesiyle başladı. Ekip, oyunun görev açısından kritik tüm bileşenlerini iki haftadan kısa bir sürede başarıyla AWS’e aktardı ve tüm geçişi bir ay içinde tamamladı. Bu sorunsuz geçiş sürecinin ardından Peak, AWS hizmetlerini daha geniş çapta kullanmaya başladı. Hearts Plus ve Spades Plus gibi yeni oyunlar için destek de bu kapsama dahil oldu. Ayrıca şirket, AWS kullanımını büyük veri işleme, CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), kimlik doğrulama hizmetleri, API’lar (Uygulama Programlama Arayüzü) ve veri yedekleme sistemleri gibi kritik işlevleri de kapsayacak şekilde genişletti. Geçiş sürecinin ilk aşamalarında Peak, oyun hizmeti için Amazon EC2’yi, veri yedeklemeleri ve oyun varlıkları için Amazon S3’ü, performansı artırmak için Amazon ElastiCache’yi, trafik dağıtımı için Elastic Load Balancing’i ve mobil kullanıcı bildirimlerine yönelik kullanışlı bir pazarlama aracı gibi dahili uygulamalar için Amazon SNS’yi kullandı.
AWS, Peak’in küresel genişleme stratejisini kolaylaştırmada önemli rol oynadı
Kültürel olarak bağlantılı, topluluk odaklı oyunlar sunan Peak, aylık 16 milyon tekil kullanıcı ve 7,5 milyon günlük aktif kullanıcıya ulaştı. İçerikleri sunmak için AWS CloudFront’tan yararlanan Peak, dünya çapındaki kullanıcı tabanı için sorunsuz bir oyun deneyimi sağladı. AWS’in doğal esnekliği, Peak’in değişken talebi karşılamak için kaynakları dinamik olarak ölçeklendirmesine, operasyonel maliyetleri optimize etmesine ve tüm bunları yaparken sistem güvenilirliğini korumasına olanak tanıdı. AWS hizmetlerinin sık sık güncellenmesi, Peak’in altyapısını sürekli olarak geliştirmesine olanak tanıyarak rekabet gücü ve ölçeklenebilirlik sağladı.
Peak’in bir sonraki önemli dönüşümü, container (konteyner) tabanlı uygulamaları geniş ölçekte dağıtan ve yöneten Kubernetes’in yönetilmesine yardımcı olarak dağıtım, bakım ve ölçeklendirmenin yürütülmesini sağlayan Amazon EKS ile gerçekleşti. Bu geçiş, maliyetleri önemli derece azalttı ve operasyonları basitleştirdi. Peak, ani talep artışlarını hızlı bir şekilde karşılayabilmek için yeterli sunucu kaynağından fazlasını dağıtarak ve daha sonra gerekmediğinde bu kaynakları aşağı yönlü ölçeklendirerek, genel operasyon maliyetlerini yaklaşık yüzde 15 oranında azalttı ve pazara sunma süresini önemli ölçüde kısalttı. Şu anda, Peak’in hizmetlerinin yaklaşık yüzde 70’i Kubernetes üzerinde çalışıyor. Bu da ilgili maliyetlerde yüzde 70’lik bir azalmanın yanı sıra dağıtımların yarım saat veya daha uzun bir süre yerine dakikalar içinde tamamlanabilmesini sağlıyor.
Peak’in altyapıyı oluşturma, kurma ve insanların kullanımına sunma süresi AWS ile 4-5 günden 5-10 dakikaya indi. Daha büyük işlemlerde bile bu süreç yalnızca 20 dakika sürüyor. Bu gelişme, Peak ekibinin iş akışını basitleştirmeye yardımcı olarak altyapı yönetimi yerine oyun geliştirmeye odaklanabilmelerine olanak tanıdı.
AWS Türkiye Ülke Müdürü Burak Aydın konuyla ilgili şunları söyledi: “Peak, AWS hizmetlerinden yararlanarak dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılar için kesintisiz ve sorunsuz oyun deneyimleri sunuyor. Gaming sektörü, bulutta doğan ve ölçeklenen sektörlerin mükemmel bir örneği. Son beş yılda, Türkiye’deki gaming startup’larının çıkış anlaşmalarının değeri toplam 2,5 milyar doların üzerinde gerçekleşti. Türkiye, 434 gaming stüdyosu ile ‘Bulutta Gaming’ alanında önemli bir oyuncu ve Peak, nelerin mümkün olabileceğinin harika bir örneği olarak öne çıkıyor.”
sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.