Webrazzi Mobil 2017 Konferansı’nda ‘Oyuna mı Geldik? Mobil Dünya’nın Oyun Gerçekleri’ başlıklı bir sunum yapan Netmarble Türkiye Pazarlama ve Mobil Direktörü Aras Şenyüz, mobil oyun sektöründeki oyuncu profilinin değiştiğini ve geçen 3-4 yıl içinde oyunla ilgili bilinen her şeyin değiştiğini aktardı.

Türkiye’de 2011 yılında mobil oyunların oyun sektörünü değiştirmeye başladığını söyleyen Şenyüz, 2011 yılında akıllı telefonların satışının hızla artmasıyla dünya oyun pazarı içinde sahip olduğu yüzde 10 seviyesindeki rakamın yüzde 37 seviyesine kadar geldiğini aktardı.

2016 yılında 31.7 milyar oyun indirildi

“7 milyar dolarlık sektör iken 2016 yılı 41 milyar dolar ile bitirdi. Yüzde 485 büyüme elde etti, tabi bu büyümeyle mobil oyun dünyanın en büyük oyun segmenti haline geldi” diye konuşan Şenyüz, “Dünyanın en çok kazanan aplikasyon – uygulamalarına baktığımızda, 2017 Şubat ayında en çok kazanan uygulama sıralamasında 10 uygulamanın 9’u oyun. İlk 50 aplikasyona baktığımızda da 47’sinin oyun. 2016 yılında 41 milyar dolarlık pazar demek 31.7 milyar oyun indirme demek. Dünya nüfusuna böldüğümüzde dünyada kişi başına 6-7 oyun indirme olduğunu görebiliriz. Bu oldukça ciddi bir rakam” açıklamalarında bulundu.

Türkiye mobil oyun pazarı 220 milyon dolar

2013 yılında Türkiye’deki mobil oyun pazarının 40 milyon dolar olduğunu belirten Şenyüz, 2016 yılında ise bu rakamın yüzde 372 büyümeyle 220 milyon dolar olduğunu ifade ederek, “Türkiye’de 30 milyon aktif mobil oyuncunun bulunuyor. Markalar artık mobil oyunlarla hedef kitlesiyle nasıl bir araya geleceğinin yollarını arıyor. Bunun için projeler üretiyor. 2017 yılı mobil oyunların daha da yükseleceği ve adını daha sık duyacağı bir kavram olacak. 2017 yılı mobil oyun yılı olacak” dedi.


sitesinden daha fazla şey keşfedin

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Bir yanıt yazın