Dünyaca ünlü bilgi teknolojileri, yazılım ve hizmetleri şirketi IBM’in 100. yıl kutlamaları için New York’ta gerçekleştirdiği THINK (Düşün) isimli serginin kreatif yönetmenliğini Los Angeles?ta yaşayan Türk reklamcı Kaan Atilla yaptı. Sergideki filmin çekimlerinin bir bölümü de İstanbul?da gerçekleştirildi.

ABD?de New York?ta ekim ayı boyunca izleyicilerle buluşan sergi, “Dünya?yı nasıl daha iyi çalışır hale getirebiliriz?” sorusu üzerinden geliştirildi. Sergideki filmin çekimleri Şikago, İstanbul, Bangkok, Bali, Moskova, Şangay ve Bombay?da yapıldı ve toplam dört ay sürdü.

THINK sergisi, izleyenleri ilk olarak New York?ta Broadway Caddesi üzerinde 38 metre uzunluğundaki dev ekran ile selamladı. Bu dev ekranda, New York?taki hava kalitesi, güneş enerjisi, su sarfiyatı, trafik akışı ve günlük kredi kartı alışverişine ait veri tabanları ve eş zamanlı sinyalleri görsel olarak izlenebiliyordu. Ardından Jaffe Drive’e uzanan rampadan geçen ziyaretçiler film salonuna alındı. “Dünya?yı nasıl daha iyi çalışır hale getirebiliriz?” sorusu üzerinde geliştirilen sergi temasının filmi, teknoloji ve bilginin gelişimini gözlem, haritalama, anlama, inanma ve harekete geçme adımlarına bölüyor ve tüm bunları dinamik bir kurguyla sunuyor.

Film salonunun duvarları ayna ile kaplanarak içeriye girildiği andan itibaren çok daha büyük bir alan hissi uyandırılmaya çalışıldı. Filmin çekimleri dört ay boyunca Şikago, İstanbul, Bangkok, Bali, Moskova, Şangay ve Bombay?da gerçekleştirildi. Toplam 40 dikey plazma ekranda gösterilen film, daha önce denenmemiş bir metot ile izleyiciyi görsel ve ses tasarımıyla kuşatıyor. Filmin ardından ekranlar interaktif paneller haline dönüşerek filmde bahsi geçen 5 prensip çok daha detaylı olarak izleyiciye sunuluyor. Film ve interaktif tecrübesi 35 dakika sürüyor. En son çekim ve programlama teknolojilerinin kullanıldığı bu sergi, olağanüstü boyuttaki dış ekranı ve içeriği, filmin gösteriliş tarzı ve ekranların beklenmedik bir şekilde interaktif hale gelmesiyle bir ilki simgeliyor.

Geliştirilmesi 1.5 yıl, yapımı ise 6 ay süren filmin kreatif yönetmeni Kaan Atilla, İstanbul?da yapılan çekimlerin kendisi için projenin en heyecanlı bölümü olduğunu söylüyor: ?İstanbul?daki çekimlerde 3 adet RED kamerasını 45 derece açıyla monte ettiğimiz ve “Medusa” adını verdiğimiz yeni bir sistem kullandık. Sergideki 40 ekran da gruplar halinde aynı açıda yerleştirildi. Çekim ve izleme açısı aynı olduğu için, sergi ortamında çok daha gerçekçi bir oran ve perspektif yakalamış olduk. Bu sistem ile İstanbul?u daha önce denenmemiş bir şekilde dikey ekranlara aktardık. İstanbul?un dokusu, insanları ve trafiğinin analizi bu özel kamera sistemi ve helikopter çekimleriyle gerçekleştirildi. İstanbul filmde, kapanış montajında güneşin doğuşu ve Boğaziçi ile yer aldı.?

Film, insanlığın gelişimini güneşin batışıyla başlayan bir kıvılcımın uzaya yolculuğa götüren aşamalarını simgeleyen buluşlarla açılıyor. John F. Kennedy?nin Ay’a gidişe ait konuşması izleyiciyi Ay yüzeyine taşıyor, oradan da IBM ile 60’lı yıllarda çalışmış olan tasarımcı ve film yapımcısı Charles ve Ray Eames çiftinin “Powers of Ten” filminin 2011 versiyonu seklinde adlandırılabilecek olan yaklaşma efekti, uzaydan Chicago’daki bir parka son derece hassas bir kamera hareketiyle gerçekleştiriliyor. Eames çiftinin 1968’de çektiği nokta Şikago’da bulundu ve aynı yerde kaydedildi.

Kaan Atilla, filmde insanlığın geleceğinin Dünya’ya dikkatlice bakmak ve sorunların çözümünde aktif rol oynamak mesajının verildiğini belirterek şunları söylüyor: ?Sağlık, trafik ve gıda temalarının işlendiği bölümlerin ardından gelişimin ortak kararlılık ve harekete geçmekten yola çıktığı gerçeği vurgulanıyor. Filmin ardından ekranlar 5 temanın eşit olarak bölündüğü, illüstrasyon, animasyon ve röportajların yoğun olarak kullanıldığı interaktif yüzeyler haline getirildi. İzleyiciler sergi salonundan çıkmadan ilgilendikleri konudaki sorulara cevap vererek interaktif oylamaya katılabildi.?

SYPartners işbirliği ile yapılan filmin İstanbul’daki prodüksiyonunda Kalafilm görev aldı.

Kaan Atilla kimdir?

Art Center College of Design’daki eğitiminin ardından 2002’de Los Angeles?taki tasarım ve yapım stüdyosu Motion Theory’e katildi. Nike, IBM, HP, Cadillac ve Lexus kampanyalarında kreatif direktörlük yaptı. Acura, Citroën, Hershey’s ve Aviva reklamlarını yönetti. Weezer’in Grammy ödüllü “Pork and Beans” videosunda kreatif direktör olarak görev aldı. American National Footbal League (NFL)’in “Run” Super Bowl reklamı ile Emmy ödülü kazandı. Motion Theory’de yönetmenlik, Mirada’da kreatif yönetmenlik yapmakta ve Art Center College of Design’da ders vermektedir.


sitesinden daha fazla şey keşfedin

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Bir yanıt yazın