İFSAK, bugünün fotoğraf dünyasını anlamak için geçmişe bakmak gerektiğini bilenler için ?20. Yüzyıl Sanatında Fotoğraf? isimli bir dizi seminer düzenliyor. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğretim görevlilerinden Ezgi Bakçay Çolak tarafından verilecek olan seminerler, 13 Ağustos saat 16:00?da İFSAK?ta başlayacak ve yaklaşık olarak 6 hafta sürecek. Seminerlerde, fotoğraf sanatında görme biçimlerinin değişmesini sağlayarak önemli dönüşümlere neden olmuş büyük yapıtlar incelenecek.

Sanat eserlerinin üretiminin sosyal, ekonomik, kültürel koşullarla ilişkisi hakkında daha geniş bilgi sahibi olmak isteyenler, ya da bir sanat dalı olarak fotoğrafın olanaklarını sorgulayarak insan aklının en etkileyici ve özgün ürünleri arasında bir keşif gezisine çıkmayı dileyenler için İFSAK?taki seminerler, takip edilmesi gereken bir etkinlik serisi olarak öne çıkıyor.

Seminerlerin 6 haftalık programının şu şekilde olması planlanıyor:

1.Hafta

?Olympia?nın Bakışı?: İlk modern ressam olarak kabul edilen Eduard Manet?nin Olympia tablosu, Baudlaire?in Kötülük Çiçekleri, fotoğraf, resim, şiir, kent ve modernizm. Modern hayatı, modern resmi ve fotoğrafı karşılıklı etkileşimleri içinde anlamak.

2.Hafta

?Görünen ve Görenin Birliği?: Cézanne?dan Picasso?ya yeni bir evren tasarımı: Kübizm. Picasso, Einstein 4.boyut, saatlerin gizemi, perspektifin yıkılması, bellek, hareket ve fotoğraf. Yüzyılın bilimsel dönüşümü ışığında sanat tarihinin en unutulmaz tablosu ?Guernica?yı savaş fotoğrafçılığıyla birlikte tartışmak.

3.Hafta

Konstrüktivizm ?  ?Yeni Bir Dünya İnşa Etmek?: 1917 Ekim Devrimi sonrası Sovyetler Birliği?nde ideolojik özgürlüğün ve yaratıcı enerjinin en üst düzeyde olduğu ilk 20-25 yıl tüm dünyayı etkileyecek avangard sanat akımları doğurdu. Sanatçılar yeni bir dünya yaratmak için kolları sıvadılar. Onlar artık kültürün işçileriydiler. İnşa sanatı olarak Konstrüktivizm. Resim, heykel, mimarinin iç içe geçtiği yepyeni bir estetik. Yeni bir kent yaratmak. Modern, endüstriyel ve mimari tasarımın temelleri: Bauhaus okulu. Dziga Vertov?un ?Kameralı Adam? filmi ve Rodçenko?nun fotoğrafları.

4.Hafta

Avangard kuramı, Dada ve Gerçeküstücülük: ?Özgürleştirici Hayat Pratiği Olarak Sanat.?: Dadacılar 1916?da tarafsız İsviçre?nin Zürih kentinde Cabaret Voltaire?de her şeyi söylemenin ve her şeyi yapmanın mümkün olduğu bir gece sanat kurumunu yıkmak üzere yola çıktılar. Leziz ceset oyunu, kolajlar, maskeler, anlamsız sözcükler, çılgınca danslarla sanat kurumunun kalesini yıkmak.

Fotomontaj, kolaj: Fotografik imgenin yaşamda ve sanatta devrimci rolü. Devrimci rolünü anlamak.

Gerçeküstücülük ve Fotoğraf: Fotoğraf neden doğası gereği gerçeküstü olan tek sanattır? Fotoğrafçı, tarihçi, koleksiyoncu ve eskici. Walter Benjamin?in tarih tezleri, tarihin gerçeküstücü montajı ve fotoğraf.

5.Hafta

?Soyut Sanat ve fotoğraf?: Fotoğrafta ve resimde soyut ve soyutlama. Kandinsky?ye göre ilkel insan tamamen sanatsal içgüdüyle yani uzay korkusunun sonucu olan soyutlama iç tepisiyle sanat yapar. Batı sanatı çıkmazı doğu kültürünün uzay algısında bulacak. Fotoğrafta soyut ve soyutlama üzerine düşünmek gerçeklik, sanat ve fotoğraf ilişkisini tartışmaya açmak demektir.

6.Hafta

?Çağdaş Sanatta Fotoğraf Kullanımı?: Pop sanat, Andy Warhol ve postmodernizm. Popüler kültür ve sanat ilişkisinin değişiminde fotoğrafik imgenin rolü ve simülasyon. 21.yy sanatında fotoğraf kullanımı ve olanakları.


sitesinden daha fazla şey keşfedin

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Bir yanıt yazın